Overslaan naar content

Job in actie: hoe je als IT’er elke dag het verschil maakt



Job werkt inmiddels twee jaar bij Altios binnen het ZIE (Zorg, Industrie & Educatie) en MKB-team. In zijn rol als ICT’er én werkplekbeheerder is hij dagelijks onderweg naar onze relaties. Van recreatiebedrijven tot industriële organisaties: Job is letterlijk zichtbaar op de werkvloer. Hij ondersteunt gebruikers, lost IT-vraagstukken op en zorgt ervoor dat alles soepel blijft draaien. Geen dag is hetzelfde en dat is precies wat hem motiveert.

 

Hoe ziet een werkdag van Job eruit? 

“Mijn dag begint altijd met een korte dagstart met het team. We bespreken wie waarheen gaat, wat er openstaat en wie welke taak oppakt. Daarna open ik mijn laptop, check ik mijn mail en kijk ik naar de to-do’s die ik de avond ervoor heb genoteerd. Vaak loop ik dan even langs de  IT'ers uit ons Architecten-team om af te stemmen wat er die dag moet gebeuren.” 

Job werkt aan veel verschillende taken tegelijk. “Vandaag ben ik bezig met het voorbereiden van een upgrade voor relaties die nog op Windows 10 draaien. Dat systeem wordt binnenkort niet meer ondersteund. Daarnaast houd ik de meldingen in de gaten die prioriteit hebben. Vandaag sta ik ingepland bij een relatie in de verpakkingsindustrie. “Daar loop ik letterlijk de werkvloer op. Medewerkers komen naar me toe met vragen over printers, netwerkproblemen of software-updates. Ik los het ter plekke op of geef advies. Die directe interactie met gebruikers maakt mijn werk tastbaar en waardevol.”

 

Wat maakt het werken bij Altios bijzonder? 

“De sfeer is informeel en de lijntjes zijn kort. Je werkt echt samen met je collega’s, dat voelt soms bijna als werken met vrienden. Dat is gezellig, maar ook effectief. Je kunt makkelijk schakelen en elkaar snel vinden. Tegelijkertijd is er veel ruimte voor eigen initiatief. Je krijgt het vertrouwen om je werk op jouw manier te doen, zolang je het goed doet.” 

Ook het klantcontact is voor Job belangrijk: “Wij zijn er om onze relaties te ontzorgen. Ze moeten het gevoel hebben dat ze op ons kunnen rekenen. Dat betekent goed luisteren, meedenken en zichtbaar zijn, bijvoorbeeld door regelmatig op locatie te zijn. Soms is het werk technisch, soms meer adviserend. Maar altijd draait het om het creëren van vertrouwen.” 

 

Wat motiveert jou in je werk? 

Het feit dat ik echt iets kan betekenen voor onze relaties. Onze relaties waarderen wat we doen. Dat geeft mij heel veel energie. Zeker binnen het recreatieteam heb ik veel kennis opgedaan en weet ik relaties binnen die sector goed te helpen. Als je waardering krijgt voor wat je doet, dan haal je daar extra energie uit. Professionele dienstverlening betekent voor mij dan ook meedenken met onze relaties. Ik zorg voor de optimale klantbeleving door goed te communiceren en te begrijpen wat zij willen. Ik zet mijzelf in hun schoenen.

 

Wat moeten collega’s en relaties echt weten over jouw werk? 

“Dat ik altijd probeer vooruit te denken. Ik wil niet alleen problemen oplossen, maar ook voorkomen. Door regelmatig op locatie te zijn, zie je waar knelpunten ontstaan en kun je proactief handelen. Soms ben ik de techneut, soms de sparringspartner en soms gewoon even de luisterende collega op de werkvloer.”

 

Kom werken bij Altios

Nieuwsgierig geworden naar wat jij kunt betekenen voor Altios? Bekijk dan snel onze openstaande vacatures.